Sunday, November 9, 2008

Makan colek di PCB

Gambar nie di ambil dekat parking area D'mara. Kami ader kerja sikit kat situ, tapi macam biasalah aku dengan kamera skrg tak dapat dipisahkan. Kebelakangan nie cuaca tak menentu di kota bharu... mendung tapi tak hujan, panas tapi turun hujan... nak masuk musim tengkujuh la katakan. Banjir nie ader manafaat nyer dan ada keburukan nyer, biasa lah... Ramai yang keluar menjaja dan berniaga. Ambil kesempatan, menjadikan banjir satu pesta. Penyakit pun banyak datang, taun, gatal2 badan... tapi lepas banjir kota bharu jadi bersih dari sampah... tengok kawasan la jugak. Ada yang bawak sampah... heee... yang terapung tu, eeee.... submarine.

Hari nie masa kat D'mara ramai la pulak peronda MPKB, biasa lah, kalau tak isi tabung nie mesti kena saman punya. Tabung nie kalau kira mahal jugak. Nak parking kat KB mall jauh... heee... Sistem nie aku tengok masih praktikal di gunakan di kota bharu sebab ramai yang bawak duit syling. tak payah jalan jauh.

Kat tempat luar pakai card, bayar satu tempat lepas tu letak kat dashboard kereta. Cerewet jugak, kena jalan jauh, kalau tak ingat no kereta pinjam kena patah balik, hee.. ataupun beli monthly parking fee... apa2 patuh arahan, semua keperluan rakyat. Kongsi bersama...
Mama dan Alesya Jasmeen
Baba teringin nak makan colek kat PCB, so bersantai kita org ker PCB. Tak lepas aku amik gambar, nak bawak Alesya kat tepi pantai tak elok kata mama... So dia berada kat kedai makan. Dapat jugak amik gambar baba tok dan benjamin posing kat tepi kayu hanyut.
not much to say, we love you so much...












I finally found someone, who knock me off my feet, I finally found the one, who can make me fill complete... lyris quote from "barbara streisand and brian adam".

Aku ader cerita nak kongsi bersama masa sekolah2 dulu, masa tu kejadian kat PCB jugak. Aku dengan member pergi makan angin lepas sekolah, so kita org duduk kat situ lama jugak. Masa time nak balik aku cari kunci moto, hilang la pulak... satu pantai PCB aku cari...biasa la tertimbus dalam pasir. Aku mintak tolong dengan sapa2 yang nampak kunci motor aku. Nasib baik la ader couple cina jumpa. Dia pun tolong cari. Kalau dia org masih ingat, aku nak ucap terima kasih banyak2 kat org tu.... heee kenangan masin, sebab kat tepi pantai...

No comments: