Thursday, November 13, 2008

Azam baru....hmmm....2009...apa yea?

Nie aku nak kongsi bersama;

Dulu aku ader boss yang sporting. Banyak aku belajar dengan dia tentang kehidupan. Dia cakap dengan aku,"Apa azam awak tiap2 tahun?". Mesti ader jer azam baru kan? Dalam kehidupan tak semua kita boleh dapat dan idam2 kan... dari tahun mebawa ketahun yang baru. Kalau nak di kira berpuluh-puluh azam dah aku hitung, yang menjadi mungkin 2-3 jer kot... heee...

Lagi dia kata,"kau senarai kan 5-10 jer Azam jer untuk SEUMUR HIDUP kau". Apa yang selebihnyer kadang2 mengarut jer... kau target benda yang penting jer dalam kehidupan. Amik yang besar2 jer, contoh: Rumah, kereta, family, anak.... dan lain2 yang. Tapi paling penting dapat buat Haji, Jaga org tua kita, Tolong org susah... tapi mungkin itu tak der dalam AZAM kau kan? heee... dia gelak.... kebanyakan kan azam untuk kita jer kan. Penting diri sendiri....

Apa2 pun yang penting kita heppi... terfikir aku sejenak, betapa jauh nyer pandangan dia... apa yang dah aku buat untuk family aku tahun nie... hmmm....Apa tengok2, haa! apa azam tahun depan?

5 comments:

anntaj said...

geram nak geget adin benjamin nih!!!!

Huda Luna said...

wah...
chantek sume pix dlm ni...

natural wlupn d edit...
nk blaja la dr kmu leh?

cute anak awak...

YOamikutdare said...

miss luna,

boleh ajee... nanti datang la kelantan? heee... kita ajaq

mild76 said...

tak mo ajaq gua???

YOamikutdare said...

mild76: macam mana nak masuk blog hang? freshy lagi dalam photographer...