Friday, October 10, 2008

Sudan oh Sudan...

2006. kira tahun keramat untuk aku. Aku buktikan yang aku boleh, padahal baba dan mama risau. Pasal Sudan berada beribu-ribu batu jauh nya. Perjalanan memakan masa 16 jam, tidak termasuk transit di Singapore dan Dubai... Dalam hati ku hanya ada satu tujuan dan akhirnya aku mempunyai 2 cahaya mata dan Insan yang amat aku cintai... heeee... sapa lagi. (Sempat bergambar dengan mamat sudan, sebelum ribut pasir).

Sudan pada masa tu mempunyai masalah negara, oleh kerana kematian menteri mereka. So banyak rusuhan dan perintah berkurung. Kami di minta berjaga-jaga dan jgn keluar malam. So, bertindak nekad untuk mencari senapang atau pistol, just in-case kalau jadi apa2 la. Macam mana baba dan mama tak risau. Tapi alhamdullillah semua selamat.
Banyak pengalaman yang aku timba semasa disana, sampai sekarang sedikit sebanyak ia masih mempengaruhi kehidupan aku. Aku akan kenang sudan sampai bila2. Kalau nak citer takkan habis. Ader terlampau banyak citer, tak tahu nak mula dari mana... biarlah aku simpan dalam hati.

No comments: